Dutch My Chemical Romance Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Nederlandstalig My Chemical Romance forum
 
IndexIndex  PortalePortale  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 MCR gitaar tabs en akkoorden

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Pino_Loves_MCR
Admin
Admin
Pino_Loves_MCR


Vrouw Aantal berichten : 762
Registration date : 09-06-07

Karakter informatie
Personage info:
MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Left_bar_bleue0/0MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty_bar_bleue  (0/0)

MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCR gitaar tabs en akkoorden   MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Icon_minitimema 30 jul 2007 - 12:50

ooh ja een elektrische gitaar speelt zéker heel licht, maar vergis je niet, je moet nog steeds behoorlijk druk uitoefenen om gekraak in je akkoord of riff te voorkomen ^^ Doet in het begin pijn, maar binnen een paar weken krijg je al eelt op je vingertoppen en dan voel je het nauwelijks meer hoor Smile

O, en ik ben trouwens wat vergeten te zeggen bij mn Teenagers tab:
het gedeelte van Ray moet Palm Mute gespeeld worden. Dat van Frank weet ik niet echt zeker, af en toe klinkt het een beetje Muted, maar ik denk dat het beter is als je het "gewoon" speelt. Wink


hmm.. misschien weet niet iedereen wat palm mute is.. ik leg het voor de zekerheid wel ff uit. Ik weet trouwens ook niet of het wel klinkt op een akoestische gitaar, of je daarmee überhaupt wel kunt Muten (ik weet dus čcht niks van akoestische gitaren af, ehehe Razz ) Misschien weet jij dat, MCR_Addict? Smile


okee. palm mute betekent in feite dat je met de palm van je rechterhand de snaren zogenaamd "dood" drukt: ervoor zorgt dat er weinig geluid uit komt door de trilling van de sna(a)r(en) tegen te gaan met je handpalm.

Hiervoor leg je simpelweg de zijkant van je rechterhand óp de snaren, zo dicht mogelijk bij de brug (daar waar de snaren vastzitten, dus). Zo dicht mogelijk erop, zodat de snaren toch nog een beetje kunnen trillen, anders heb je helemaal geen geluid. en je moet je hand natuurlijk nog wél kunnen bewegen.

Dan sla je gewoon de snaren aan met je rechterhand, maar zorg er dus voor dat die niet te ver verschuift. Het is ff zoeken, maar je vindt de juiste stand voor je rechterhand snel genoeg. Het zou al met al een beetje moeten klinken alsof je iemand in een andere kamer, achter een dichte deur, gitaar hoort spelen. De toon klinkt "dood" en klinkt maar kort door.

Met veel distortion- of overdrive effect op een elektrische gitaar klinkt het héél mooi ^^ Lol
Terug naar boven Ga naar beneden
https://mychemicalromance.actieforum.com
Love_me_I'm_dead
Welcome To The Black Parade
Welcome To The Black Parade
Love_me_I'm_dead


Vrouw Aantal berichten : 573
Leeftijd : 31
Registration date : 25-05-07

Karakter informatie
Personage info:
MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Left_bar_bleue0/0MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty_bar_bleue  (0/0)

MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCR gitaar tabs en akkoorden   MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Icon_minitimewo 1 aug 2007 - 15:40

Esme is niet meer van plan op t forum te komen zei ze =s dus ik heb stukjes gekopieerd, maar ze neemt toch eerst een akoustische nja moet ze natuurlijk zelf weten ^^ ik weet ook wrom ze niet meer op t forum komt..
Terug naar boven Ga naar beneden
Pino_Loves_MCR
Admin
Admin
Pino_Loves_MCR


Vrouw Aantal berichten : 762
Registration date : 09-06-07

Karakter informatie
Personage info:
MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Left_bar_bleue0/0MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty_bar_bleue  (0/0)

MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCR gitaar tabs en akkoorden   MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Icon_minitimewo 1 aug 2007 - 21:08

oo we hebben toch niks verkeerds gezegd?? want dat zou ik heel erg vinden! zo ja, sorry Esme!!! Sad look

of is het vanwege het advies? want als ze het bezwaarlijk vindt dat ik me er tegenaan bemoei, moet je maar tegen dr zeggen dat ik het goed bedoelde hoor Eva!! Zeg maar dat het geen belediging was ofzo, alleen maar goedbedoelde raad..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://mychemicalromance.actieforum.com
MCR addict
Admin
Admin
MCR addict


Vrouw Aantal berichten : 586
Registration date : 25-04-07

Karakter informatie
Personage info:
MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Left_bar_bleue0/0MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty_bar_bleue  (0/0)

MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCR gitaar tabs en akkoorden   MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Icon_minitimewo 1 aug 2007 - 21:17

Jammer dat ze niet meer op het forum komt!
Het ligt vast niet aan je advies hoor Pino, je hebt hartstikke goede tips gegeven Nod
Terug naar boven Ga naar beneden
https://mychemicalromance.actieforum.com
Pino_Loves_MCR
Admin
Admin
Pino_Loves_MCR


Vrouw Aantal berichten : 762
Registration date : 09-06-07

Karakter informatie
Personage info:
MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Left_bar_bleue0/0MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty_bar_bleue  (0/0)

MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCR gitaar tabs en akkoorden   MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Icon_minitimewo 1 aug 2007 - 21:32

ik hoop het =S
Terug naar boven Ga naar beneden
https://mychemicalromance.actieforum.com
MCR addict
Admin
Admin
MCR addict


Vrouw Aantal berichten : 586
Registration date : 25-04-07

Karakter informatie
Personage info:
MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Left_bar_bleue0/0MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty_bar_bleue  (0/0)

MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCR gitaar tabs en akkoorden   MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Icon_minitimewo 1 aug 2007 - 22:15

Hmm nou en zo niet, niemand hoeft hier op z'n tenen te lopen hoor!
Het is een discussie forum en iedereen mag gewoon zeggen wat hij of zij vind, als iemand het ergens niet mee eens is dan gooit ie dat maar in de groep.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://mychemicalromance.actieforum.com
Love_me_I'm_dead
Welcome To The Black Parade
Welcome To The Black Parade
Love_me_I'm_dead


Vrouw Aantal berichten : 573
Leeftijd : 31
Registration date : 25-05-07

Karakter informatie
Personage info:
MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Left_bar_bleue0/0MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty_bar_bleue  (0/0)

MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCR gitaar tabs en akkoorden   MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Icon_minitimedo 2 aug 2007 - 12:15

ja idd t ligt niet aan je advies hoor Nina dat was hardstikke goed!! Hug (wat heb je btw een fantastisch plaatje *kwijl*)
ik weet ook niet wrom ze niet meer komt, ik heb dr ook al een paar dagen niet meer gesproken..
en MCR_addict heeft gelijk tis een discussie forum als er wat is moet je t idd gewoon in de groep gooien ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Pino_Loves_MCR
Admin
Admin
Pino_Loves_MCR


Vrouw Aantal berichten : 762
Registration date : 09-06-07

Karakter informatie
Personage info:
MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Left_bar_bleue0/0MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty_bar_bleue  (0/0)

MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCR gitaar tabs en akkoorden   MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Icon_minitimedo 2 aug 2007 - 14:40

okee ^^ Gelukkig.. ja jullie hebben gelijk Wink

ehehe dankjéé Lol
Terug naar boven Ga naar beneden
https://mychemicalromance.actieforum.com
Love_me_I'm_dead
Welcome To The Black Parade
Welcome To The Black Parade
Love_me_I'm_dead


Vrouw Aantal berichten : 573
Leeftijd : 31
Registration date : 25-05-07

Karakter informatie
Personage info:
MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Left_bar_bleue0/0MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty_bar_bleue  (0/0)

MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCR gitaar tabs en akkoorden   MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Icon_minitimeza 5 jan 2008 - 15:46

oke ik heb nou al een paar maandjes soort van les op school in gitaar spelen.. en nou wil ik wel eens een liedje van mcr proberen =]
dus aangezien ik echt niet goed ben, weten jullie miss welk liedje makkelijk is om mee te beginnen?
ik heb les in akkoorden, maar die ken ik lang niet allemaal. dus tabs zijn ook goed (dat vogel ik dan wel uit x])
nja alvast bedankt =D
Terug naar boven Ga naar beneden
Pino_Loves_MCR
Admin
Admin
Pino_Loves_MCR


Vrouw Aantal berichten : 762
Registration date : 09-06-07

Karakter informatie
Personage info:
MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Left_bar_bleue0/0MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty_bar_bleue  (0/0)

MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCR gitaar tabs en akkoorden   MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Icon_minitimezo 6 jan 2008 - 21:01

Oooh gitaarles! super! ik wil ook zo graag gitaarles, er zijn echt een paar dingetjes die ik gewoon nog stééds niet kan Razz

Ze zijn eigenlijk geen van alle makkelijk... tenminste, dat vind ik Paper bag Cheesy smile

speel je elektrisch of akkoestisch? want ze hebben zo weinig voor akoestisch Sad
Misschien cancer? Die heb ik eilk nog nooit opgezocht...

maar op elektrisch kun je give 'em hell kid proberen, dat is bijna alleen maar powerchords en die zijn best makkelijk! Wink
en teenagers is ook heel leuk als je m eenmaal onder de knie hebt...

kijk anders eens op www.ultimate-guitar.com. Dat is volgens mij zo'n beetje de beste site die je kan hebben voor gitaartabs!!!

Give 'em hell kid: http://www.ultimate-guitar.com/tabs/m/my_chemical_romance/give_em_hell_kid_ver2_tab.htm

Teenagers: http://www.ultimate-guitar.com/tabs/m/my_chemical_romance/teenagers_ver3_tab.htm

misschien ken je niet alle technieken, maar dat doe ik ook niet hoor Razz
gewoon een beetje proberen en dan vogel je het uiteindelijk wel uit Wink
succes!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://mychemicalromance.actieforum.com
Love_me_I'm_dead
Welcome To The Black Parade
Welcome To The Black Parade
Love_me_I'm_dead


Vrouw Aantal berichten : 573
Leeftijd : 31
Registration date : 25-05-07

Karakter informatie
Personage info:
MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Left_bar_bleue0/0MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty_bar_bleue  (0/0)

MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCR gitaar tabs en akkoorden   MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Icon_minitimezo 6 jan 2008 - 22:50

ooh dankje Pino =D
ik 'speel' elektrisch ^^
nja tis niet echt les, mijn leraar muziek op school wilde het me graag leren =]

ahum wat zijn powerchords xD ik ken nog helemaal geen van die termen dus sorry =[

ik probeer nu early sunsets over monroeville, het 1e stuk lukt me al aardig (1 snaar xD) maar ik vind dit echt al een stuk leuker dan die saaie akkoorden ^^'

igg heel erg bedankt pino ik ga ze snel proberen =D Hug
Terug naar boven Ga naar beneden
Pino_Loves_MCR
Admin
Admin
Pino_Loves_MCR


Vrouw Aantal berichten : 762
Registration date : 09-06-07

Karakter informatie
Personage info:
MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Left_bar_bleue0/0MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty_bar_bleue  (0/0)

MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCR gitaar tabs en akkoorden   MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Icon_minitimema 7 jan 2008 - 23:42

geeft niet Razz ik ken ze ook alleen maar van internet hoor... ik heb een profiel op die website van ultimate guitar en daar leer ik best veel van ^^

powerchords zijn hele simpele akkoorden, een beetje van het Green Day niveau Lol :

---------------------------------
---------------------------------
---------------------------------
---2--3--4--5--6--7--8--9--10---
---2--3--4--5--6--7--8--9--10---
---0--1--2--3--4--5--6--7--8----

je hoeft telkens maar drie snaren te gebruiken, en je kunt ze ook met barré spelen als je dat makkelijker vindt (dat is als je je hele wijsvinger gebruikt om alle snaren tegelijk in te drukken)

maar kijk maar eens in de tabs dan zul je zien wat ik bedoel ^^

oooh sunsets over Monroeville is mooooi ^^
hopelijk leer je m snel Lol Hug
Terug naar boven Ga naar beneden
https://mychemicalromance.actieforum.com
Love_me_I'm_dead
Welcome To The Black Parade
Welcome To The Black Parade
Love_me_I'm_dead


Vrouw Aantal berichten : 573
Leeftijd : 31
Registration date : 25-05-07

Karakter informatie
Personage info:
MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Left_bar_bleue0/0MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty_bar_bleue  (0/0)

MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCR gitaar tabs en akkoorden   MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Icon_minitimedi 8 jan 2008 - 17:47

oke dankje =]

jaa hoop het ook, heb alleen best wel druk met school (-_-") dus het gaat nog wel even duren maja ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCR gitaar tabs en akkoorden   MCR gitaar tabs en akkoorden - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
MCR gitaar tabs en akkoorden
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Dutch My Chemical Romance Forum :: My Chemical Romance :: MCR General-
Ga naar: